
®BWMArchitekten_MartinPopp
Auftraggeber
a&o Hostels
Daten
2017- laufend
BWM Team
Markus Flägner, Marlene Gesierich, Sara Rois, Kristina Tomaselli, Lisa Schuhmacher, Ismail Berkel, Bruno Melis, Pia Temt, Kathrin Sickha, Kathrin Baumgartner, Lena Hainzinger, Tjasa Rus
Fotos: © a&o Hotels and Hostels Holding GmbH
Projektbeteiligte
moodley brand identity
Aufgabe
Neupositionierung der Hostelmarke a&o, Re-Branding und Re-Design des gesamten Portfolios
Konzept und Umsetzung einer CD-Leitlinie für a&o Hostels
a&o Hostels ist Europas größter Hostelbetreiber mit über dreißig Standorten in mehreren Ländern. BWM Architekten entwickelten gemeinsam mit moodley brand identity das komplette Re-Branding der Marke. Das neue Design wird in den bestehenden Häusern umgesetzt, für alle zukünftigen Unterkünfte gilt das eigens entwickelte CD-Manual. Dabei wurden die gestalterischen Leitlinien sowohl für die Zimmer als auch für die öffentlichen Bereiche von Lobby, Frühstücksraum oder auch Fassade und Hof festgelegt. Mit Eigenentwürfen wie Stockbetten oder robusten Sitzmöbeln für die Lobby erweitert BWM das Möbelrepertoire der Einrichtung durch hochwertige Spezialprodukte. Das neue Design soll neben Gruppenreisenden zukünftig auch Individualreisende ansprechen, bleibt aber weiterhin dem Markenkern verpflichtet. a&o bietet die günstigsten Betten am Markt an ganz nach dem Motto: Everyone can travel.
en
Client
a&o Hotels and Hostels
Project data
2017– ongoing
BWM team
Markus Flägner, Marlene Gesierich, Sara Rois, Kristina Tomaselli, Lisa Schuhmacher, Ismail Berkel, Bruno Melis, Pia Temt, Kathrin Sickha, Kathrin Baumgartner, Lena Hainzinger, Tjasa Rus
Photos: © a&o Hotels and Hostels Holding GmbH
Project partners
moodley brand identity
Task
Redefinition and rebranding of a&o Hostels; redesign of the existing hostels and hotels; development of the corporate design and implementation in all new hostels and hotels
Concept and realisation of a CD guideline for a&o Hostels
a&o Hostels is Europe’s largest hostel operator with over 30 locations in several countries. BWM Architekten, in cooperation with moodley brand identity, were responsible for its complete rebranding. The new design will be implemented in the existing hostels, and all future locations will be based on the newly developed CD manual, which lays down the design guidelines for the rooms as well as for the public areas such as the lobby and breakfast room, and for the façade and courtyard. BWM are also expanding a&o’s furniture repertoire with their specially designed high-quality products such as bunk beds and robust seating furniture for the lobby. The new design aims to appeal to groups and individual travellers alike, while remaining committed to the brand’s essence. In line with its motto, “Everyone can travel”, a&o offers the cheapest accommodation on the market.
a&o Hostels
Daten
2017- laufend
BWM Team
Markus Flägner, Marlene Gesierich, Sara Rois, Kristina Tomaselli, Lisa Schuhmacher, Ismail Berkel, Bruno Melis, Pia Temt, Kathrin Sickha, Kathrin Baumgartner, Lena Hainzinger, Tjasa Rus
Fotos: © a&o Hotels and Hostels Holding GmbH
Projektbeteiligte
moodley brand identity
Aufgabe
Neupositionierung der Hostelmarke a&o, Re-Branding und Re-Design des gesamten Portfolios
Konzept und Umsetzung einer CD-Leitlinie für a&o Hostels
a&o Hostels ist Europas größter Hostelbetreiber mit über dreißig Standorten in mehreren Ländern. BWM Architekten entwickelten gemeinsam mit moodley brand identity das komplette Re-Branding der Marke. Das neue Design wird in den bestehenden Häusern umgesetzt, für alle zukünftigen Unterkünfte gilt das eigens entwickelte CD-Manual. Dabei wurden die gestalterischen Leitlinien sowohl für die Zimmer als auch für die öffentlichen Bereiche von Lobby, Frühstücksraum oder auch Fassade und Hof festgelegt. Mit Eigenentwürfen wie Stockbetten oder robusten Sitzmöbeln für die Lobby erweitert BWM das Möbelrepertoire der Einrichtung durch hochwertige Spezialprodukte. Das neue Design soll neben Gruppenreisenden zukünftig auch Individualreisende ansprechen, bleibt aber weiterhin dem Markenkern verpflichtet. a&o bietet die günstigsten Betten am Markt an ganz nach dem Motto: Everyone can travel.
en
Client
a&o Hotels and Hostels
Project data
2017– ongoing
BWM team
Markus Flägner, Marlene Gesierich, Sara Rois, Kristina Tomaselli, Lisa Schuhmacher, Ismail Berkel, Bruno Melis, Pia Temt, Kathrin Sickha, Kathrin Baumgartner, Lena Hainzinger, Tjasa Rus
Photos: © a&o Hotels and Hostels Holding GmbH
Project partners
moodley brand identity
Task
Redefinition and rebranding of a&o Hostels; redesign of the existing hostels and hotels; development of the corporate design and implementation in all new hostels and hotels
Concept and realisation of a CD guideline for a&o Hostels
a&o Hostels is Europe’s largest hostel operator with over 30 locations in several countries. BWM Architekten, in cooperation with moodley brand identity, were responsible for its complete rebranding. The new design will be implemented in the existing hostels, and all future locations will be based on the newly developed CD manual, which lays down the design guidelines for the rooms as well as for the public areas such as the lobby and breakfast room, and for the façade and courtyard. BWM are also expanding a&o’s furniture repertoire with their specially designed high-quality products such as bunk beds and robust seating furniture for the lobby. The new design aims to appeal to groups and individual travellers alike, while remaining committed to the brand’s essence. In line with its motto, “Everyone can travel”, a&o offers the cheapest accommodation on the market.